Ugrás a fő tartalomra

Hát ezt is megpróbálom...Paleo táplálkozás, mert szeretnék betegségek nélkül, sokáig élni..



Hát nem elég, hogy vega vagyok, elkezdtem egy kicsit a paleoba mélyedni..Pont az ellenkezője:-D
Ez volt a kezdet

 Természetesen ismét a bőrszépítő étkezés egy újabb fejezetét olvassátok..más szemszögből..

Most akkor hol az igazság?


Lebutítva ugye a paleolit diéta arról szól, hogy egyél húsokat, zöldségeket, gyümölcsöket, tojást, de kerüld a feldolgozott formát, a cukrot, a glutént, gabonákat, tejtermékeket, hüvelyeseket, krumplit, rizst, szóját.

Magyarul kevés szénhidrát és sok fehérje, glutén, cukor és laktóz mentes táplálkozás...amúgy nem hangzik rosszul..

Elvileg cukormentesen eszek, a glutén mentes diétát ki akartam próbálni, szóval további 1-2 dolog kerülése már tök mindegy..

Na de miért olvastam el a könyvet?


Általában kiváló labor eredmények mellett ( hormonálisan is oké vagyok) bőrproblémákkal küzdök. Azt már észre vettem, hogy ha a vegaságba véletlenül hús csúszik, azonnal (másnap) garantált a ragya..de erről bővebben ITT már értekeztem nektek.


Nos mivel a húsmentes életmód ugyan jelentősen csökkentette a patik számát, jó lenne ezt a nullára redukálni, mert azért néha kirügyezek.. úgyhogy sok helyen olvastam és hallottam, hogy a tejtermékek is sikeresen aktiválják az aknékat.

Én tartottam már egy rövidebb tej mentes időszakot, de mivel nem vettem észre semmi extrát könnyen vissza is álltam a tej fogyasztására, mert vegetáriánus élet tej nélkül az már durva.. Szeretem, használom, alap élelmiszerem..volt..

Pár napja elhatároztam, hogy a tej már a múlté:-(.. tehát se tejföl, se kefír, se krémsajtok,se tejszín, se semmi:-(..meglátjuk..

Állítólag a szénhidrát szegény, tejmentes táplálkozás kitűnő hatással lesz a bőrömre, és csodálatos változáson fogok keresztül menni..de jó lenne.

Amúgy a könyvet kb 1 nap alatt kiolvastam, számomra érdekes volt, a nézetekről véleményt nem szeretnék mondani...az igazság odaát van :-)..

Most legnagyobb feladatnak azt tűzném ki, hogy olyan húsokat találjak amik nincsenek antibiotikummal és szteroidokkal szétkezelve..ha találok ilyet akkor azt szívesen fogyasztom ( ugyanis a szteroid tartalmú gyógyszerek és ételektől jönnek a ragyák nekem), ha nem akkor maradnak a kevésbé mérgező halak :-/.

És, hogy paleo szerint akkor mit mi helyett eszek majd?
Itt egy kis segítség annak akit érdekel:


Tej helyett = kókusz tej vagy mandula tej (szója tej vagy mogyoró,rizs,zab tej nem jó)
Liszt helyett = mandula liszt, kókusz liszt, szőlőmag liszt, gesztenye liszt, mákliszt, tökmagliszt, napraforgó mag liszt, amaránt
Tejszín helyett=  Kókusz tejszín ha glutén mentes
Krumpli helyett= paszternák (sárgább és vastagabb mint a fehér répa, beeső a levél kapcsolat növése, a fehér répa kúpszerűen növeszti a levelét) mértékkel!

Mit nem szabad? (nem teljesen teljes)
  • -          burgonya, édes burgonya, csicsóka
  • -          cukor, fruktóz, glükoz
  • -          csicseriborsó
  • -          finomított szénhidrátok
  • -          Gabonaféle : árpa, köles, zab, búza, rozs, tönköly, hajdina, trikiálé, kamut, quinon
  • -          hüvelyesek: bab, lencse, borsó, sárga borsó ( mert lektin található bennük, ami mérgező, áteresztővé teszi a bélfalat, és az így átjutó emésztetlen fehérjék autoimmun folyamatokat és idegrendszeri problémákat idéznek elő)
  • -         keményítők
  • -         kukorica
  • -         mogyoró
  • -         nagy szénhidrát tartalmú élelmiszerek
  • -         növényi olajok nem olyan jók ( kivéve kókusz zsír)
  • -         rizs, vadrizs
  • -         szója
  • -         tápióka
  • -         tej és tejtermék ( sajt az akne miatt ne, kefír, iro, joghurt, tejföl, mascarpone stb)

Hát akkor megpróbálom, hátha..Mivel mindent tudok helyettesíteni, ezért nem lesz olyan vészes, de hát a "gyorsan bekapok valamit valahol" a múlté..legalábbis amíg meg nem szokom.
Vitamin hiányom biztos nem lesz a sok zöldség és gyümölcs miatt, illetve a húsok pótolják a fehérjét a tejtermékek helyett, szóval nem fogok felfordulni.
Természetesen egyik napról a másikra nem fog menni a hús evése, főleg amíg nincs "tiszta" husi itthon, úgyhogy egyelőre halakkal / rákokkal nyomulok (remélem aztán meg nem leszek higany fertőzött :-) ).

Akiket érdekel a téma ajánlom a fenn fotózott könyvet elolvasni, bővebb infóért..elég átfogó!
Én itt csak bele kaptam nagy vonalakba..aztán végül a recept könyv is landolt mellé:-), szóval nekem megtetszett.

Mellesleg mindent meg lehet sütni-főzni, szóval csak annyi, hogy a bolti kész termékeknek lőttek és más anyagokból itthon kell kutyulni ezt meg azt...de ez idáig se volt gond (van készen is paleo kaja, de nem valami olcsó).
Egyik napról a másikra biztos nem fog menni, de ma elkezdtem kiszórni mindent itthonról ami végképp nem illik az étrendbe..mini csalások még lesznek amíg ki nem tanulom tökéletesen (pl glutén mentes tészta), de úgy tervezem, hogy egy hónap múlva flottul működnie kell a dolognak :-).

Esetleg van köztetek aki próbálta vagy így táplálkozik?


Megjegyzések

  1. Hmmmm nem akarlak megbántani, de sajnos én laktóz és gluténérzékeny vagyok és az ellenségemnek sem kívánom amit sokszor átélek, én bármit megadnék ha normális ehetnék például étteremben és nem kéne attól félnem, hogy mikor jön ki belőlem minden. Elég durván érzem, hogy mások ilyen diétába fognak... Én sokszor bűnözök és általában rosszul is leszek egy süti vagy egy kis fagyi után is, elég egyhangú is szar az étrenden ezek következtében.. :(
    Nem akarok bölcs lenni, mert nem vagyok az; de szerintem becsüld meg, hogy te bármit ehetsz és nem kell megvonnod magadtól azért mert nem tudod megemészteni. Remélem nem bántottalak meg, de engem ez a diéta fajta mindig lesokkol! :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmiképp nem bántottál meg, és nagyon sajnálom, hogy nem úgy tudsz enni ahogy szeretnél:-(
      Én imádok enni, de vega is önként lettem ( vagyis nem bírom a szteroidot, és sajnos sok állat húsában megvan), szóval más elhatározni, és más ha muszáj:-/
      Nagyon durva lehet folyamatosan azt figyelni, hogy mibe mi van..

      Abba viszont nem vagyok biztos, hogy "bármit" ehetek, mert ezek a durva bőr tünetek sajnos nem a semmitől vannak, nem feltétlenül glutén vagy laktóz érzékenységet mutat az tény, de a tej egyértelműek akne és gyulladás növelő az arra érzékenyeknél.
      A glutén még nem is olyan "vészes", bár a belek miatt az is okozhat bőr panaszokat :-(..

      Egyelőre úgy látom meg tudom oldani a "bűnözést", hisz rengeteg glutén mentes vagy paleo liszt van forgalomban, tej termék helyett itthon gyártok kesu/mandula/kókusz tejet... de hát ugye én régen is odafigyeltem az étkezésemre, és előtte se ettem előre elkészített, adalék anyag gazdag élelmiszereket ( bolti gyümölcs joghurt, kész puding, keksz, sütik, péksütik stb), inkább itthon elkészítettem, tehát nekem tökmind1 ez a része, hogy milyen alapanyagot választok mindenből...

      Elég nagy a választék, tegnap kiírtam, kinyomtattam és 6 oldalnyi gluténmentes élelmiszert találtam ( fűszerek, lisztek, tészták, csokik, sütik, konzervek stb)

      Étterem az kemény dió, de szerencsére rengeteg helyen föltüntetik már ha allergizál egy étel, hisz nekik se kell a baj.. Illetve, hallal, hússal, salátával nem lehet mellé lőni:-), így maradnak ezek, illetve szólni a szakácsnak, hogy figyeljen és készítse máshogy..

      Néztem most sok fagyit csinálnak már glutén és laktóz free-n, és én amúgy is imádom ezeket a "vizes" sorbetteket :-)

      És ismétlem..más azért kényszerből ezt csinálni, hogy tudod, hogy rosszul leszel, és más úgy ha eltökéled..úgy nem nehéz..de ha kötelező volna nem is tudom mit csinálnék:-(

      Amúgy hogy derült/alakult ki nálad? Milyen panaszok jelentkeztek, a szokásos hányás/hasmenés? Vagy volt valami előszele?

      Törlés
    2. Nekem először a laktóz alakult ki, sajnos körülbelül 3-4hónapig szenvedtem erős hasi görcsök (gyakran C alakban maradtam), erős hasmenés és volt hogy hánytam is; ennek következtében rengeteget fogytam. A bőrömön ekcémaszerű foltok jelentek meg a kezemen a hátamon, fájt és rettenetesen kellett mindig vakarnom is; az arcomon gennyes pattanásszerű képződmények jöttek elő a szám körül, ami mondanom sem kell frankón hegesre gyógyult meg mert mindig ki akartam nyomni. Ekkor mentem el orvoshoz, anyukám unszolására a tünetek sajnos egyértelműek voltak. Van egy gyógyszer, ami lehetővé teszi körülbelül 2deci tej elfogyasztását, ezt szokta be kapni amikor nem bírom megállni, hogy ne egyek sütit vagy valami normális kaját. Meg kell jegyeznem, hogy a gyógyszer sem csodaszer mert például normális tejfölt nem tudok enni ezzel sem, az azonnal kiüt.
      Szerencsére, hogy léteznek már laktózmentes termékek túrórudi, vaj, natúr joghurt, tej.....
      Lactase a gyógyszer neve, TB támogatja anélkül pedig elég drága mulatság... :S
      A liszt pedig párhónapja bukkant fel, ez nem jár fájdalommal viszont (csak haspuffadás) hasmenéssel igen, illetve megint foltosodni kezdett a bőröm...
      Az ekcémaszerű foltjaimra gyógyszerész által kikevert krémet használok, ami két részből áll egy fehér kenőcsből és egy fedő kenőcsből reggel este kell be kenni vele a területeket, ez valamennyire csilapítja a viszketést és a foltok látványát is.
      Mondjuk szerintem ha ilyen problémát gyanítasz érdemes elmenni dokihoz; mivel ezek a panaszok lehetnek enzimhiányra utaló tünetek is. Illetve egyéb bélproblémák jelei.
      Én most készülök egy komolyabb kivizsgálásra, csak nagyon félek a tükrözéstől pedig ez sajnos ezzel fog járni. :S
      Nekem voltak már kellemetlen élményeim sajnos, amikor nem néztem meg mit eszek vagy gyógyszert elfelejtettem bevenni, vagy épen túlzabáltam magam. :D
      Jha és azt el is felejtettem, hogy a laktóz 21éves koromban jött ki és most leszek 24éves. Szóval nem feltétlen gyermekkorban alakulnak ki ezek. :S

      Törlés
    3. Igen, ezek bármikor elő jöhetnek :-(
      Köszönöm, hogy leírtad, számomra érdekes és hasznos volt, hogy első kézből bemutattad miként lehet ezekre ráismerni.
      Tej allergiát nekem is jelzett a teszt, de csak bőrön, vérből nem.
      Bár hallottam olyat, hogy ezek nem 100%-ban megbízható dolgok, és ha még nincs teljesen kialakulva a betegség akkor nehéz megvilágítani a problémát.

      Most teszek egy próbát mindenképp, mert a tej amúgy is gyulladás növelő, úgyhogy gondolom pár hónap után meglátom, hogy van-e változás, ez-e a gond.

      Kitartást neked, egyre több laktóz mentes dolgot fognak csinálni, mert sajnos sok az ilyen választott vagy kényszer életmód:-(

      Törlés
  2. szia! énis ragyákkal küzdök, nekem már önmagában az, hogy szinte nem iszok tejet (vagy csak nagyon ritkán és keveset biotejből, kefírt viszont gyakrabban eszek) nagyon sokat segítettett a bőrömön, lehet ennek is köze van ezekhez a szteroidokhoz? érdekes kérdést vetettél fel számomra mindenesetre, eddig én a tejcukorra gyanakodtam.. ezt a paleo dolgot kicsit kétkedve fogadtam, amikor berobbant a köztudatba, nem is értek vele egyáltalán egyet, viszont az, hogy arra sarkallja az embert, hogy otthon főzzön a millió műkaja helyett, az nagyon jó. kíváncsi vagyok, hogy válik be neked ez a diéta, sok sikert és kitartást kívánok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tejben úgy tudom hormonok (is) vannak amik megzavarhatják az arra érzékeny bőröket.
      Nekem a szteroid allergiám az szteroid tartalmú allergia gyógyszerem ( pollen) derült ki..jó mi?:-D,,és aztán így lett összerakva a hússal, mert hát ugye sajnos sok helyen akarják hogy gyorsabban és nagyobbakra nőjenek az állatok, ez üzlet :-/...

      Persze a laktóz se a legjobb:-)

      Paleo-t én teljesen másnak gondoltam még jó pár évvel ezelőtt, ne is mond:-D

      Ettől függetlenül sok minden szimpatikus benne, de húst-hússal biztos nem fogok enni, inkább csak a tiltott kajákat kerülöm el..cukrok, finomított dolgok, gabona, hüvelyes, szója, tej stb

      Köszönöm és én is kíváncsi vagyok:-)

      Törlés
    2. igen, sajnos minden állati eredetű termékben lehetnek antibiotikumok, szteroidok és egyéb fincsiségek, az lenne a legjobb, ha itthon nevelgethetném a csirkéimet, meg a tehenemet :D kétségkívül vicces lenne a 10 nm-es teraszon (a saját termelésű eper már megvalósult, a csirkék sincsenek messze :D) mindenesetre tartok egy kis böjtöt húsügyileg, hátha.. ez a szteroidos gyógyszer sztori elég kemény, nem szokták ezt előtte ellenőrizni, vagy ilyesmi? :/ engem édesanyám sosem engedett ilyen gyógyszerek közelébe, nem csak az erre érzékenyeknek tudja tönkrevágni pl a kiválasztását.. a szteroid monnyon le.

      Törlés
    3. Igen mi is gondolkodtunk a férjemmel, hogy ennek lassan farm lesz a vége :-D..

      Ellenőrizni a dokik????ÁÁÁÁÁ :-D ..ha mellék hatásod van, majd jelentkezel, megoldod :-)))

      Ettől függetlenül 4 évig nem vágtam, hogy a 2 hónapos allergia szezonomba-amikor szedtem a gyógyszert, de már vega lettem- miért jönnek elő az államon, hátamon, dekoltázson mély és kinyomhatatlan gumók, ha hormonálisan oké vagyok..

      Végül egy másik intézet allergia osztályán derült ki a turpisság..ja és csakis az én erőszakosságomnak köszönhetően:-)

      Sajnos a hús elhagyása után csak hónapok múlva látszik az eredmény:-/..és a múlt héten benyomtam 2 pár virslit, hogy ne kelljen kidobni..másnap mintha telibe szórák volna a bőrömet borsóval...konkrétan 5 napja nem tudok utcára menni olyan göbök vannak a fejemen tőle..biztos segített az is, hogy megpiszkáltam..de most úgy nézek ki mint egy leprás :-D ..már sírtam, dühöngtem, kikészültem..de már csak röhögök olyan gáz ...

      Szóval lassan levegővel meg napfénnyel fogok táplálkozni:-D és ami a vicc full egészségesnek nézek ki, kicsattanok, jó a színem és a kondim, és nem vagyok egy beteges alkat..aztán mégis hiba van a rendszerben:-)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Örülök minden véleménynek, köszönöm, hogy időt fordítottál rám!

Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik majd meg ( ezért nem látod azonnal amit írtál ), így biztosítom, hogy minden hozzászólást elolvassak!

Mail címet NE küldjetek itt, akkor írjatok mailt (sminkesmas@gmail.com), illetve reklám "szagú" weboldal linkeket sem fogok megjeleníteni, erre a célra az "Együttműködés" menüpontot ajánlom.

Köszönöm a megértést és a türelmet!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Milium, Xanthelasma...Avagy a szem környékén jelentkező "gríz"

Egy kedves kérdező hívta fel a figyelmemet erre a nem elhanyagolható jelenségre.. http://www.skinsight.com/adult/milia.htm Milium: gríz, ami elsősorban a szem környékén és járomcsonton található, nem gyulladt, zárt comedohoz hasonlító fehér hólyagok, amik kemény faggyút tartalmaznak. Kozmetikus vagy bőrgyógyász távolítja el, tűvel, lézerrel, elektromos kezeléssel. A "bőrprobléma kisokos" menüpont alatt találtok egyébként tömör, rövid infókat ABC rendbe szedve a jellemző bőrelváltozásokról.

Pattanás, korpás szeborrea és társai...avagy bőrprobléma kisokos

Aki rendszeresen olvas, biztos tudja, hogy olyan fogalmakkal is dobálózok ami nem mindenkinek tiszta. Korpás szeborrea/zárt comedo A bőrproblémák megnevezéseiben szeretnék most egy kis segítséget nyújtani. Akné/akne vulgaris: pattanás, amikor a faggyúmirigy elzáródik és a bacik miatt begyullad. Akne fulminans amikor nagy területen gyulladt aknés a bőr, akne conglobata pedig egy súlyos forma amikor ezek a csomók teljesen összegyulladnak. Általában folyékony genny van bennük. Jellemzően hormonális okai vannak.

Peptidek a barna bőrszínért avagy Melanotan II.

Lehet sokan hallottatok már róla, hogy van egy új módja a barnítási folyamatok hatékony növelésének, ez a peptidek csoportjába tartozó melanotan. Melatonan II. Ez a termék egyelőre csak külföldről rendelhető gyógyszerészeti termék, injekció és orrspray formájában szokás "magunkhoz venni". Mivel én még nem próbáltam ( és nem is fogom amíg ezt itthon nem helyezik forgalomba), viszont a környezetemben sokan, ezért gondoltam megosztom veletek az ismerőseim tapasztalatait, illetve amit én láttam.

Nucleofill, Profhilo, Volite, Skinbooster - azaz fiatalos és üde bőrt akarunk!

Akik az orvos esztétikában jártasak, azoknak biztosan nem kell bemutatnom a bőr szépségéhez hozzájáruló injekciós beavatkozások jelentőségét. Juvederm- Volite Nem, ezek nem arcfeltöltő vagy arcformázó eljárások, ezek azok, amiknek az ősanyja a klasszikus tűs mezoterápia. Azaz a beavatkozás "csupán" a bőrt próbálja hozzásegíteni ahhoz, hogy szebb és fiatalosabb kinézetű legyen. Viszont már sokkal hatékonyabb és stabilabb anyagokkal hozzá tudnak járulni a bőrünk jelentős és látványos változásához.  A skinbooster-ről és a műtét nélküli kezelésekről már ITT írtam egy könnyen emészthető összefoglalást, ha valaki gyorsan emlékeztetni szeretné magát. A többi címben említett kezelést pedig igyekszem összehasonlítani egymással, hogy könnyebb legyen a választás. Az viszont az első, hogy a kezelő orvosodra hallgass ne rám, hogy ő mit javasol neked. Akkor szokott gond lenni, amikor a választott orvosod nem dolgozik az általad választott termékkel...na akkor legyél okos... Nézz

La Roche-Posay - Cicaplast..akkor ez most jó?

A La roche posay termékeit régen is használtam és szerettem is, de erre a Cicaplast krémre csak most buktam rá. Cicaplast szerzeményem Már a nevét is imádom, olyan édes :-) A krém amúgy hámképződést segítő, de sok sminkes primerként is használja, gondoltam teszek egy próbát.